Saturday 7 May 2011

Program Membina Generasi Solat

Kami di Masjid Putra SBJ,telah mengadakan satu program khas kepada kanak-kanak dan remaja bagi penduduk Taman Desa SBJ Putra Pasir Pekan dan kawasan yang berhampiran, yang dikenali dengan nama Membina Generasi Solat ataupun MGS.
Pihak masjid dengan kerjasama Rukuntetangga telah menjalankan program ini setiap hari Sabtu bermula 2.30 ptg sehingga 4.15 ptg atau lebih tepat lagi sehingga masuk waktu solat Asar dan setakat hari ini sudah 14 minggu program tersebut telah dijalankan.
Sambutan daripada ibubapa dan penduduk setempat amatlah mengalakkan,ini terbukti dengan kehadiran kanak-kanak dan remaja yang didalam program MGS yang mencecah 100 orang pada setiap kali program berlangsung.





Sejuk rasa di hati bila melihat kesungguhan anak-anak tekun mendengar ulasan dan panduan cara mengerjakan solat dengan betul,bacaan,niat, adab dan pelbagai lagi, yang di ajar oleh Iman Masjid Putra SBJ.Kami amat berterima kasih kepada ustaz-ustaz yang sanggup menluangkan masa dan ilmu untuk mengajar anak-anak kami segala ilmu yang wajip dituntut ini.
Harapan kami semoga program ini akan menjadi titik tolak kepada keazaman,kecintaan dan kemanisan anak-anak kita didalam kewajipan mengerjakan sembahyang lima waktu ini.

No comments:

Post a Comment